مرحله استانی مسابقه ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای در اصفهان برگزار شد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۵ کد : ۵۶۵۷۸ فرهنگی اخبار ویژه
مرحله استانی سومین دوره مسابقات ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای در اصفهان با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.
مرحله استانی مسابقه ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای در اصفهان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، در این دوره از مسابقات که صبح روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، ۱۶ شرکت‌کننده از دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، آزاد اصفهان، هنر اصفهان، موسسه آموزش عالی هشت‌بهشت و شهید چمران اهواز در دو بخش آزاد و ویژه با موضوع معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی با یکدیگر رقابت کردند.

مهدی ژیان‌پور رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، سعیده سیاحیان نویسنده و تسهیلگر کتاب و غلامحسین مردانیان شاعر، نویسنده و فعال فرهنگی داوری این مسابقه را بر عهده داشتند.

در ابتدای این برنامه محمدرضا رهبری معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان، کتاب و برگزاری برنامه‌هایی در جهت ترویج کتاب‌خوانی را از محورهای فعالیت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برشمرد و گفت: برگزاری برنامه «فصل سخن» با محور مطالعه و گفت‌وگو درباره کتاب‌های حوزه علوم انسانی، ایجاد گروه‌های مطالعاتی تخصصی در دانشکده‌ها و تربیت مروجین و مدرسین تخصصی کتاب‌خوانی در جهاد دانشگاهی از برنامه‌های شاخص در این زمینه است.

در ادامه شرکت‌کنندگان در مدت زمان 3 دقیقه به معرفی کتاب منتخب خود پرداختند. زینب طاهری از دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با کتاب «بلندی‌‌های بادگیر»، سیدحسن ناصری از دانشگاه صنعتی اصفهان با کتاب «کتابخانه نیمه‌شب»، زیبا شیرینی از دانشگاه اصفهان با کتاب «۵۳ اصل متقاعدسازی»، محمدرضا عزیزی از دانشگاه اصفهان با کتاب «کارت‌پستال»، رؤیا حکیمی‌‌فر از مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی هشت‌بهشت با کتاب «تئوری انتخاب»، فاطمه بهرامی از دانشگاه صنعتی اصفهان با کتاب «آریزونا»، سعید رنجبر از دانشگاه اصفهان با کتاب «برنامه‌‌ریزی به روش بولت ژورنال»، زهرا زمانی‌‌نژاد از دانشگاه اصفهان با کتاب «آتش بدون دود»، صفورا طاهری از دانشگاه اصفهان با کتاب «تکه‌‌هایی از یک کل منسجم»، سیدمحمد علوی از دانشگاه شهید چمران اهواز با کتاب «رازهای ساده در مهار استرس»، کیمیا باقری از دانشگاه صنعتی اصفهان با کتاب «کفش‌باز؛ خاطرات بنیان‌گذار نایکی»، محمدرضا سیدی از دانشگاه هنر اصفهان با کتاب «سه‌‌شنبه‌‌ها با موری»، فاطمه دهقانی از دانشگاه اصفهان با کتاب «حلیةالمتقین»، فاطمه افشاری از دانشگاه هنر اصفهان با کتاب «علم مواد در باستان‌‌شناسی و باستان‌سنجی»، نرگس نوری از دانشگاه اصفهان با کتاب «بادبادک‌باز» و الهام پورهادی از دانشگاه صنعتی اصفهان با کتاب «رؤیای یک دیدار» شرکت‌کنندگان در این مسابقه بودند.

پس از پایان داوری این مسابقه، مهدی‌ ژیان‌پور رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و موثر بودن افراد فعال در حوزه کتاب، گفت: ای کاش چنین رویدادهایی از زمان تحصیل شروع می‌شد تا شاهد ماحصل آن در دانشگاه‌ها بودیم.

وی تعدد و تنوع شرکت‌کنندگان و حضور دانشجویان از دانشگاه‌های بزرگ و مادر شهر اصفهان در این دوره را قابل توجه دانست و افزود: امروز در این مسابقه بیشترین امتیاز را به افرادی رأی دادم که ساده، با اشتیاق و درعین‌حال با رعایت جوانب امر و به‌دور از شیوه‌های مصنوعی کار خود را ارائه کردند. تسلط در بیان، شیوایی و قرار نگرفتن در چارچوب‌های معمول فرمی از معیارهای داوری مسابقه بود. در این زمینه برخی شرکت‌کنندگان ارائه خود را به‌خوبی تنظیم کرده و کتاب خود را در زمان مناسب و به‌خوبی ارائه دادند و برخی نیز بخشی از کتاب را مطالعه و ارائه کردند.

همچنین غلامحسین مردانیان نیز با بیان اینکه موضوع ارائه چیزی فراتر از مسابقه است، گفت: یادگیری ارائه برای پایان‌نامه، انتخاب‌های شغلی و سایر حوزه‌ها مفید است، به همین دلیل بهتر بود آموزش شیوه‌های ارائه خوب از دوران تحصیل در مدرسه شروع می‌شد تا شاهد ارائه‌های بهتر و روان‌تری بودیم.

وی به دانشجویان توصیه کرد مهارت‌هایی مثل فن بیان و زبان بدن را تمرین کنند، چراکه این مهارت‌ها برای همه افراد در مراحل مختلف کار و زندگی لازم است.

گفتنی است، صفورا طاهری از دانشگاه اصفهان، محمدرضا سیدی از دانشگاه هنر اصفهان و زینب طاهری از دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این مسابقه را کسب کردند و به مرحله بعد راه یافتند.

کلید واژه ها: اصفهان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان کتاب مسابقه‌ی کتاب‌خوانی کتاب 3 دقیقه ای مسابقه


نظر شما :