برگزاری نخستین دوره «عزت تجربه اندوختگی» در جهاددانشگاهی واحد اصفهان

۰۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۷ کد : ۶۵۳۷۶ اخبار واحد اخبار ویژه
سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان اعلام کرد: نخستین دوره «عزت تجربه اندوختگی» ویژه بازنشستگان جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد.
برگزاری نخستین دوره «عزت تجربه اندوختگی» در جهاددانشگاهی واحد اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، دکتر زاهد شفیعی با اعلام این خبر، اظهارکرد: نخستین دوره «عزت تجربه اندوختگی» طی پنج جلسه و با هدف تکریم جایگاه و ارتقاء آگاهی شرکت‌کنندگان در مواجهه با دوران پس از بازنشستگی به‌عنوان فصل جدیدی از زندگی برگزار شد.

وی افزود: این دوره حول محورهایی مانند سبک زندگی، هرم تغذیه، شدت و کیفیت خواب، دانستنی‌های لازم در زمینه داروهای مصرفی، چکاپ‌ها و آزمایش‌های دوره‌ای مهم، روش استفاده صحیح از دستگاه‌هایی مانند سنجش قند خون و فشار دیجیتالی و همچنین مواجهه با بحران‌های ذهنی احتمالی برگزار شد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه در نخستین جلسه از دوره «عزت تجربه اندوختگی» ابتدا تمامی شرکت‌کنندگان در آزمایشگاه جهاددانشگاهی واحد اصفهان پس از انجام آزمایشات لازم، توسط متخصص و مدرس این دوره مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: باتوجه به نتایج آزمایشات و سبک زندگی هریک از آن‌ها، راهنمایی‌های عمومی و تخصصی لازم از سوی مدرس دوره ارائه شد.

وی ادامه داد: سبک زندگی سالم و چگونگی عمل به آن و نیز باورهای درست و نادرست رایج در این زمینه و اهمیت ورزش در دوران سالمندی محور اصلی جلسه دوم این دوره بود.

دکتر شفیعی با بیان اینکه در جلسه سوم این دوره پیرامون موضوع تغذیه گفت‌وگو شد و جدیدترین هرم غذایی منتشر شده به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در ادامه به خوراکی‌های رایج بر سر سفره‌های ایرانی از لحاظ ارزش غذایی و تاثیر آن بر بدن پرداخته شد. اهمیت پایداری قندخون و راهکارهای حفظ آن، تعداد استاندارد وعده‌های غذایی روزانه و ساعات پیشنهادی برای ایجاد بالاترین بازدهی برای بدن از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه بود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه چهارم نیز مدرس دوره درباره داروهای مصرفی شرکت کنندگان که پیش از این توسط پزشک برایشان تجویز شده بود توضیحاتی داد و از تاثیر آن بر روی بدن و تداخلات دارویی و غذایی این داروها گفت. همچنین در ادامه جلسه پس از پاسخ به سوالات شرکت‌کنندگان، طریقه استفاده صحیح از دستگاه‌های رایج مانند دستگاه اندازه‌گیری قندخون و نکات مهم در مورد این دستگاه‌ها مطرح شد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان اعلام کرد: در پنجمین جلسه دوره «عزت تجربه اندوختگی» که آخرین جلسه از این دوره بود، علاوه بر گفت‌وگو درباره بیماری‌های جسمی شایع در دوران سالمندی و راه‌های پیشگیری یا کنترل آن‌ها، درباره مدیریت بحران‌های عاطفی احتمالی در این دوران نیز گفت‌وگو شد.

کلید واژه ها: دوره دوره عزت تجربه اندوختگی زندگی سبک زندگی بازنشستگان بازنشستگان جهاددانشگاهی بازنشستگان جهاددانشگاهی واحد اصفهان سلامت


نظر شما :