مروری بر اقدامات شاخص جهاددانشگاهی واحد اصفهان در سال ۱۴۰۲
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، دکتر زاهد شفیعی با بیان این مطلب، گفت: معاونت آموزشی و کارآفرینی واحد اصفهان در این سال موفق به گذر از تحقق اهداف مالی پیشبینی شده در ابتدای سال و تحقق هدف چالشی این معاونت شد.
وی راهاندازی و شروع به کار مرکز تخصصی آموزش هنر جهاددانشگاهی واحد اصفهان را یکی از اقدامات شاخص امسال برشمرد و افزود: افتتاح و شروع به کار مرکز آموزش شماره 6 (مرکز شیخ کلینی)، برگزاری دورههای آموزشی فوق تخصصی مهارتی درگروه پزشکی و راهاندازی و شروع به کار دپارتمان آموزشهای مهارتی ویژه نوجوانان از دیگر فعالیتهای شاخص حوزه آموزش و کارآفرینی بود.
وی به تولید محتواهای آموزشی تبلیغاتی با اهداف مشخص اشاره و اظهارکرد: برنامهریزی و تولید 9 برنامه ویدئویی (8 الی 10 دقیقه) رادیو جهاد با موضوع مدیریت کسب و کار، برنامهریزی، تولید 13 قسمت محتوای آموزشی بومیسازی شده زبان انگلیسی (ویژه گروه کودک با عروسک پیتا) و تولید بیش از 10 کلیپ آموزشی کوتاه در حوزههای زبان انگلیسی، حسابداری و هنر ازجمله محتواهای تولید شده است.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان، راهاندازی پیجهای تخصصی کودک و مدیریت، تمدید قرارداد همکاری با مجتمع فولاد مبارکه، امضای قرارداد همکاری بابت فروش محتواهای مشترک با پنج واحد جهاددانشگاهی و بارگذاری 17 دوره آموزشی جهت فروش را از دیگر اقدامات معاونت آموزش و کارآفرینی واحد اصفهان برشمرد.
بازنگری طرح جامع گردشگری استان اصفهان
وی در ادامه پیرامون فعالیتهای شاخص گروههای مطالعاتی معاونت پژوهش جهاددانشگاهی اصفهان نیز گفت: یکی از دستاوردهای شاخص این حوزه بهروزرسانی طرح جامع گردشگری استان بود که به عنوان سندی فرادست، نقشه راه گردشگری استان اصفهان را مشخص کرده است.
دکتر شفیعی با بیان اینکه این طرح با تلاش گروه گردشگری شهر معاونت پژوهش جهاددانشگاهی اصفهان انجام شده است، افزود: تشکیل بانک داده-مکانی (Geo Data Base) گردشگری استان اصفهان، پیشبینی روند گردشگری استان باانجام مطالعات بازار و اقتصاد گردشگری استان و بهکارگیری روش آیندهپژوهی در بررسی عوامل کلیدی موثر بر آینده گردشگری استان از نتایج اصلی این طرح است.
وی از «آسیبشناسی تهیه و تدوین طرحهای جامع شهری- شهرهای اراک، کرمانشاه و شیراز» به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص امسال نام برد و گفت: با توجه به لزوم اجرای «طرح جامع شهر اصفهان»، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان پیش از شروع این کلانطرح، طرحی با عنوان «آسیبشناسی تهیه و تدوین طرحهای جامع شهری- شهرهای اراک، کرمانشاه و شیراز» را در دستور کار خود قرار داد که انجام آن به گروه مطالعات کالبدی شهر، تفویض شد.
به گفته وی، این طرح با استفاده از روش کیفی و با تحلیل مضمون، به دستهبندی آسیبها و چالشهای اصلی در تهیه و تدوین طرحهای جامع در کلانشهرها پرداخته و پیشنهادات مشخصی در زمینههای گوناگون، به صورت دستهبندی شده و مدون ارائه کرده است و در نهایت نتایج حاصل از این پژوهش، در اختیار کارفرما و شرکت مهندسین مشاور مجری طرح قرار گرفت.
اجرای طرح تعیین الزامات و نیازهای ایجاد مرکز اجتماعی ویژه سالمندان
اجرای طرح تعیین الزامات و نیازهای ایجاد مرکز اجتماعی ویژه سالمندان شهر اصفهان یکی دیگر از برنامههای معاونت پژوهشی واحد اصفهان در سال 1402 بود که سرپرست این واحد در مورد آن توضیح داد: با توجه به موضوعیت شهر دوستدار سالمند در شهر اصفهان، معاونت برنامهریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری اصفهان طرح مطالعاتی «تعیین الزامات و نیازهای ایجاد مرکز اجتماعی ویژه سالمندان شهر اصفهان» را در دستور کار قرار داده که انجام مطالعات آن به عهده گروه کالبدی معاونت پژوهش بود. این طرح مبتنی بر روش کیفی بوده و در نهایت، مدل مفهومی طراحی و همچنین الزامات ضروری جهت طراحی این مراکز، ارائه شده است.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان همچنین از اجرای طرح بررسی و تحلیل نگرش جامعه نسبت به شرکت فولاد مبارکه در این سال خبر داد و گفت: این طرح در راستای همکاری پژوهشی چندین ساله گروه مطالعات اجتماعی فرهنگی شهر با شرکت فولاد مبارکه از سال 1389 آغاز شده است. این طرحها در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی شرکت فولاد مبارکه انجام میشود و تلاش بر این است که تحلیل جامعی از دیدگاه مردم و مسئولان سازمانها و نهادهای مستقر در محدودههای تحت تأثیر شرکت فولاد مبارکه در مورد اقدامات و فعالیتهای مختلف شرکت ارائه شود.
ترویج فرهنگ دینی، گفتوگو، کتابخوانی و حفاظت از محیطزیست
دکتر شفیعی در ادامه به مهمترین اقدامات معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان در سال 1402 اشاره و تصریح کرد: دستاوردهای معاونت فرهنگی در حوزههای مختلفی همچون ترویج فرهنگ دینی، فرهنگ گفتوگو، فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ حفاظت از محیطزیست حاصل شده است.
وی به انجام نیازسنجی فرهنگی و تعریف برنامه برای رفع نیازها در ایسنا، ایکنا، انتشارات، ایسپا و سازمان دانشجویان به عنوان زیرمجموعههای معاونت فرهنگی اشاره و اظهار کرد: تدوین فرایندهای مرکز افکارسنجی ایسپا، بهروزرسانی قراردادهای انتشارات، بهبود الگوی نشر، تغییر هویت بصری نشر، خرید تجهیزات صوتی و تصویری، بهسازی محل استقرار سازمان دانشجویان و راهاندازی سایت و شبکههای اجتماعی معاونت فرهنگی در راستای ارتقای زیرساختهای فرهنگی این معاونت صورت گرفت.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان افزود: برگزاری مسابقه استانی مناظره دانشجویان، اجرای طرح گفتوگو درباره گفتوگو، تولید و نشر کتاب بر اساس نیاز دانشگاه و جامعه شهری، برگزاری نشستهای فصل سخن، برگزاری جلسات رونمایی و نقد کتاب، برگزاری مسابقه استانی کتاب سهدقیقهای، اجرای طرح تربیت مروج کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه کتاب در جهت ترویج فرهنگ گفتوگو و فرهنگ کتابخوانی دنبال شد.
وی ادامه داد: برگزاری سلسله نشستهای نامه و قرار و قرآن بهمثابه متن ادبی ترویج با هدف فرهنگ دینی و برگزاری مسابقه ملی پایاننامه سهدقیقهای برای زایندهرود و راهاندازی کمپین ادبیات و محیطزیست با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیطزیست محقق شد.
برگزاری دوره ملی تولید محتوا با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری
دکتر شفیعی از برگزاری دوره ملی تولید محتوا در زمینه علم و فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خبر داد و گفت: اجرای طرح شهر دانشجو، برگزاری مسابقه استانی پایاننامه سهدقیقهای و اجرای طرح تربیت خبرنگار قرآنی با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی برای دانشجویان بود.
وی افتخارات کسب شده از سوی معاونت فرهنگی در سال 1402 را یادآور شد و گفت: کسب عنوان شعبه برگزیده فصل چهارم رویداد ملی «فصل سخن»، کسب عنوان شعبه برگزیده در نخستین گردهمایی شعب سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی، کسب عنوان کتاب شایسته تقدیر برای کتاب «پژوهشی در تاریخ نماز» در 26 امین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان، تقدیر از کتاب قارچشناسی پزشکی در سیامین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و کسب عنوان دبیر اجرایی استانی برتر مسابقات مناظرات دانشجویی ازجمله این افتخارات است.
ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی(منش) واحد اصفهان در حوزه سلامت دیجیتال
سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان در بخش دیگری از گزارش خود به فعالیتهای شاخص دفتر ستفا اشاره و تصریج کرد: دفتر ستفا واحد اصفهان با زیرمجموعههای خود شامل مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) در حوزه سلامت دیجیتال، مرکز خدمات مشاوره و کارآفرینی و مرکز مدیریت و توسعه زنجیره تأمین و ارزش در سال 1402 آغاز به کار کرد.
وی با اشاره به ایجاد زیرساخت فیزیکی، تجهیزات، نیروی انسانی و امور حقوقی و قراردادهای دفتر ستفا جهاددانشگاهی اصفهان، افزود: تولید محتوای رسانهای با ایجاد هویت بصری یکپارچه، تدوین و ارتقاء محتواهای معرفی سازمان، بهروزرسانی سایت ستفا کشور، ایجاد و بهروزرسانی صفحه ستفا در سایت واحد اصفهان و ایجاد و بهروزرسانی پلتفرمهای فضای مجازی در سال جاری انجام شد.
دکتر شفیعی پیرامون برنامههای عملیاتی دفتر ستفا جهاددانشگاهی واحد اصفهان توضیح داد: دریافت مجوز و راهاندازی قسمتهای جدید به مجموعه ستفا واحد اصفهان، ارائه خدمات مشاوره و آموزش و فعال کردن حوزه دانش بنیان، فناور و خلاق ازجمله این برنامههاست.
افزایش تعداد و رضایتمندی مراجعان آزمایشگاه تشخیص طبی
وی در بخش دیگری از سخنانش به مهمترین اقدامات آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی اصفهان اشاره و اظهارکرد: اجرای اصول درست و پیوسته برنامههای کنترل کیفیت، پیادهسازی و برنامهریزی برای اجرای استانداردهای مدیریت کیفیت و رضایتمندی مشتری، بهرهگیری از تجهیزات و متدهای نوین آزمایشگاهی به منظور توسعه و بهبود مستمر خدمات جهت رسیدگی به نیازهای مراجعین، افزایش بهرهوری و تامین منابع مالی و استفاده بهینه از آنها، ارتقاء برند آزمایشگاه، افزایش تعداد و رضایتمندی مراجعین از آزمایشگاه تشخیص طبی و توسعه ارتباطات فعال با ذینفعان مرتبط با آزمایشگاه تشخیص طبی ازجمله این اقدامات است.
وی در بخش پایانی گزارش خود در مورد فعالیتهای روابط عمومی واحد اصفهان در سال 1402 نیز گفت: برای اولین بار روابط عمومی واحد اصفهان با اختصاص فضای فیزیکی، تقویت تجهیزات و بهکارگیری نیروی انسانی متخصص ساختارمند شد.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان راهاندازی و فعال کردن پورتال اختصاصی واحد اصفهان به نشانی jdisf.ac.ir، ساماندهی، راهاندازی و بهروزرسانی مستمر شبکههای اجتماعی روابط عمومی، یکپارچهسازی و نظارت بر هویت بصری واحد، تولید و انتشار روزانه محتواهای اختصاصی (خبری، تصویری و گرافیکی) در پورتال و شبکههای اجتماعی، طراحی و تدوین خبرنامه اختصاصی، ارتباط با رسانههای فعال در استان اصفهان، راهاندازی شبکه ارتباطی واحد؛ تقویت ارتباطات سازمانی و مشارکت در رویدادهای ملی و استانی همچون دهه مبارک فجر و انتخابات را ازجمله فعالیتهای شاخص روابط عمومی در سال 1402 برشمرد.
وی همچنین به تدوین فاز نخست سند یکپارچه ارتباطات جهاددانشگاهی و ارائه آن به دفتر مرکزی، تدوین شیوهنامه اجرایی روابط عمومی واحد اصفهان، تدوین فرایندهای اختصاصی روابط عمومی شامل فرایندهای طراحی، چاپ، تولید خبر، پوشش خبری و تصویری، انتشارمحتوا و اجرای رویداد، طراحی و تدوین فاز نخست نظام ارائه واحد و تدوین تقویم اختصاصی رویدادهای جهاددانشگاهی اصفهان در سال 1403 را از دیگر فعالیتهای حوزه روابط عمومی برشمرد.
نظر شما :