برگزاری کارگاه آشنایی با ویراستاری از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۱ کد : ۵۷۶۴۸ فرهنگی اخبار واحد
انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان کارگاه یک‌روزه با عنوان «آشنایی با ویراستاری» را برگزار کرد‌.
برگزاری کارگاه آشنایی با ویراستاری از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان

به گزارش جهاددانشگاهی واحد اصفهان، مدرس کارگاه «آشنایی با ویراستاری» افسانه دهکامه، ویراستار و نویسنده بود که به مدت شش ساعت به‌صورت حضوری و مجازی، مقدماتی از مهارت ویراستاری را به مخاطبان این کارگاه ارائه داد.

این کارگاه مقدمه‌ای برای کارگاه اصلی و تخصصی ویراستاری و درست‌نویسی بود که قرار است به‌زودی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برای دوستداران این مهارت با ارزش برگزار شود.

دهکامه در قسمت اول کارگاه توضیح داد که ویراستاری چه مهارتی است و ویراستار چه کسی؟ او در ادامه مقدمات آشنایی با این حرفه را شرح داد و سعی کرد ابهاماتی را که درباره این شغل وجود دارد برطرف کند. سپس به شرح انواع ویراستاری پرداخت و نمونه‌هایی از کار ویراستاری را برای شرکت‌کنندگان نمایش داد.

در قسمت دوم کارگاه، این ویراستار و نویسنده نمونه‌هایی از غلط‌های رایج در متون علمی را برای مخاطبان ذکر کرد و همراه با آن‌ها به اصلاح جملات غلط پرداخت. سپس دقایقی شرکت‌کنندگان درباره فرهنگستان زبان و ادب فارسی و فعالیت آن در گذشته و اکنون به بحث نشستند. انتهای کارگاه نیز به غلط مشهور «ه-کسره» در فضای مجازی پرداختند.

این کارگاه مقدمه‌ای برای کارگاه اصلی و تخصصی ویراستاری و درست‌نویسی بود که قرار است به‌زودی توسط انتشارات جهاددانشگاهی اصفهان برای دوستداران این مهارت برگزار شود.

کلید واژه ها: کارگاه ویراستاری ویراستار اصفهان انتشارات جهاددانشگاهی انتشارات جهاددانشگاهی اصفهان جهاددانشگاهی واحد اصفهان


نظر شما :