به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی

نگاهی به اقدامات یکساله معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۵ کد : ۷۴۳۹۰ فرهنگی اخبار ویژه
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان گفت: در طول یک سال گذشته بیش از ۵۰ فعالیت فرهنگی در این معاونت انجام شده که مهمترین آن برگزاری «نشست‌ انتخابات؛ کنشگری یا تماشاگری»، «رویداد ملی محتواساز» و «اجرای طرح‌های نظرسنجی انتخابات» بوده است.
نگاهی به اقدامات یکساله معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان

دکتر حامد سیارخلج، مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان را شناسایی و رصد مسائل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی و ارائه راهکار، نقش‌آفرینی فعال در سپهر فرهنگی استان، اجرای اقدامات فرهنگی با تدوین پیوست علمی، ایجاد و انتشار جریان دانایی با آگاهی‌بخشی، خلق آثار علمی- فرهنگی  فاخر و … دانست و گفت: در همین راستا، 2 رسانه خبری ایسنا و ایکنا، سازمان دانشجویان، انتشارات و مرکز افکارسنجی (ایسپا) مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اقدامات یک سال گذشته در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان گفت: خبرگزاری ایسنا بیش از 3 هزار و ایکنا بیش از هزار محتوای خبری و چندرسانه‌ای تولید کرده‌اند. 4 کارگاه آموزشی، 1 تور دانشگاه گردی به همراه ایکنا، ۴ پرونده خبری، دو مناظره ویژه انتخابات با حضور نمایندگان گرایش‌ها و تشکل‌های دانشجویی و سیاسی و 2 نشست‌ تحلیلی  توسط ایسنا علاوه بر تولید خبر، برگزار شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان در توضیح فعالیت های خبرگزاری ایکنا، توضیح داد: پنج نشست «قرآن به‌مثابه متن ادبی»، پنج نشست «نامه و قرار»، 1 میزگرد با موضوع «بررسی راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری در انتخابات»،  برگزار و پنج شماره از مجموعه «آرامستانی به بلندای آسمان» با محوریت معرفی مفاخر و مشاهیر تخت فولاد منتشر شده است. 

برگزاری رویداد ملی محتواساز به سفارش معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری

 سیارخلج در خصوص فعالیت‌های انجام شده در سازمان دانشجویان اظهار کرد: در حال حاضر این بخش از معاونت فرهنگی 800 عضو از دانشجویان سراسر استان دارد. این مرکز در طول سال گذشته، ۱۲ رویداد توسط کانون‌های دانشجویی، ۲ کارگاه آموزشی با موضوعات اصول مناظره، فن بیان، نشست داستان خوانی دانشجویان و مرحله استانی ۴ طرح هماهنگ (دوازدهمین دوره ملی مناظره دانشجویان ایران، نوزدهمین دوره ایران مرز پر گهر، نخستین دوره راه بلد و نخستین دوره فن فرهنگ) را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: رویداد ملی محتواساز برای آموزش تولید محتوا در زمینه علم و فناوری برای دانشجویان سراسر کشور به سفارش معاونت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در سال گذشته توسط سازمان دانشجویان اجرا شد و این سازمان در برگزاری رویدادهای پنجمین دوره ملی استارت اپ ویکند اجتماعی رویش، کارگاه ترسیم مدل کسب و کار، مسابقه هایکو کتاب دانشجویی، نشست انتخابات کنشگری یا تماشاگری و ویژه برنامه زندگی در جنگ با سایر نهادهای فعال در حوزه فرهنگ همکاری داشته است. دیگر فعالیت های این بخش، برپایی استقبال از دانشجویان نوورود دانشگاه اصفهان در شروع سال جدید تحصیلی بوده است.

انتشارات 15 کتاب در مسیر چاپ دارد

سیارخلج به برگزیده شدن واحد انتشارات اصفهان به عنوان شعبه برگزیده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: انتشارات، 18 کتاب تجدید چاپ داشته و 13 فصل سخن، یک رویداد پایان نامه و کتاب سه دقیقه‌ای (سدید) برگزار کرده است و 15 کتاب در مسیر چاپ دارد. ترویج فرهنگ مطالعه سازمانی با الگوی میز آگاهی، تقدیر از نویسندگان، مترجمان و داوران برتر نشر و شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات کتاب از دیگر فعالیت‌های انتشارات بوده است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان درخصوص مرکز افکارسنجی (ایسپا) واحد اصفهان اظهار کرد: ایسپا در یکسال گذشته بیش از 23 طرح نظرسنجی با موضوعات مختلف اجرا کرده است. اجرای 6 موج از طرح انتخابات از اصلی ترین فعالیت‌‌های اخیر این مرکز بوده است. طرح نظرسنجی این واحد که باهمکاری معاونت پژوهشی انجام شد در دومین جشنواره ملی تحقیقات در میان 91 طرح به عنوان طرح برتر شناخته شد.

«هویت فرهنگی اصفهان؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»؛ موضوع محوری معاونت فرهنگی

وی با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در خصوص فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان گفت: موضوع «هویت فرهنگی اصفهان؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» به مناسبت چهل و چهارمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به عنوان موضوع محوری این معاونت انتخاب شد و بخش‌های مختلف آن را مورد واکاوی قرار دادند.

کلید واژه ها: فرهنگی معاونت فرهنگی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان اصفهان دانشجویان انتشارات ایسپا جهاددانشگاهی واحد اصفهان چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :